An effective home remedy for mosquito infestation!/ মশার আক্রান্তের কার্যকর ঘরোয়া প্রতিকার!

Spread the love

Mosquito infestation has started even before the rains and clouds have started to subside. Public life is almost unbearable! The epidemic is not going on like this now. Everyone is passing the time with a lot of anxiety. There are also reports of dengue fever due to increased mosquito infestation. Think about it, where the whole world is terrified of the corona virus, now that there is a recurrence of dengue fever like last year, can we cope with this danger even if we want to? Maybe not. Therefore, we should be aware of mosquito infestation from now on.Today we will talk about how we can get rid of mosquito bites in a homely way.

Garlic is called the “power house of medicine and flavor.” We all know that garlic has many health benefits. But do you know that garlic is also effective in controlling insects and spiders! You will be surprised to hear that in the Middle Ages, Europeans also used garlic to suppress the plague. And in our ancient civilization, garlic was used to control insects and spiders. You can also use garlic spray at home to avoid mosquito infestation. This garlic spray can be made very easily.Peel a squash, grate it and boil it in 1 cup or 1.5 cups of water. Take this mixture in a spray bottle and spray it on doors, windows, corners of the house etc. I hope you can survive the mosquito infestation.

Usually we use Tulsi for cold and cough. But according to a study in the journal Parasitology Research, basil is a very effective ingredient in mosquito larvae and mosquito repellent. So, you can make a spray by boiling a few basil leaves in water. And this great useful tree was in one corner of the verandah of the house. This will reduce the number of mosquitoes in the house.

বৃষ্টিপাত এবং মেঘ কমতে শুরু করার আগেই মশার আক্রমণ শুরু হয়েছিল। জনজীবন প্রায় অসহনীয়! মহামারীটি এখন আর এভাবে চলছে না। সবাই খুব উদ্বেগ নিয়ে সময় পার করছেন। মশার উপদ্রব বেড়ে যাওয়ার কারণে ডেঙ্গু জ্বরের খবরও রয়েছে। এটি নিয়ে ভাবুন, যেখানে গোটা বিশ্বটি করোনার ভাইরাসে আতঙ্কিত, এখন গত বছরের মতো এখন ডেঙ্গু জ্বরের পুনরাবৃত্তি ঘটছে, আমরা চাইলেও কি এই বিপদটি সামলাতে পারি? হয়তো না. সুতরাং, আমাদের এখন থেকে মশার আক্রমণ সম্পর্কে সচেতন হওয়া উচিত।আজ আমরা কীভাবে ঘরোয়া উপায়ে মশার কামড় থেকে মুক্তি পেতে পারি সে সম্পর্কে কথা বলব।

রসুনকে “ওষুধ এবং গন্ধের পাওয়ার হাউস” বলা হয়। আমরা সকলেই জানি যে রসুনের অনেকগুলি স্বাস্থ্য উপকার রয়েছে। তবে আপনি কি জানেন যে রসুন পোকামাকড় এবং মাকড়সা নিয়ন্ত্রণেও কার্যকর! আপনি শুনে অবাক হবেন যে মধ্যযুগে ইউরোপীয়রাও মহামারী দমন করতে রসুন ব্যবহার করত। এবং আমাদের প্রাচীন সভ্যতায় রসুন পোকামাকড় এবং মাকড়সা নিয়ন্ত্রণে ব্যবহার করা হত। মশার আক্রমণ এড়াতে আপনি বাড়িতে রসুনের স্প্রেও ব্যবহার করতে পারেন। এই রসুনের স্প্রেটি খুব সহজেই তৈরি করা যায়।স্কোয়াশের খোসা ছাড়ান, এটিকে টুকরো টুকরো করে কাটা এবং এটি ১ কাপ বা ১.৫ কাপ জলে সিদ্ধ করুন। এই মিশ্রণটি একটি স্প্রে বোতলে নিন এবং বাড়ির দরজা, জানালা, কোণে ইত্যাদি স্প্রে করুন I আশা করি আপনি মশার আক্রমণে বাঁচতে পারবেন।

সাধারণত আমরা তুলসিকে সর্দি-কাশির জন্য ব্যবহার করি। তবে প্যারাসিটোলজি রিসার্চ জার্নালের এক গবেষণা অনুসারে তুলসী মশার লার্ভা এবং মশার প্রতিরোধক একটি খুব কার্যকর উপাদান ient সুতরাং, আপনি কয়েকটি তুলসী পাতা পানিতে সিদ্ধ করে স্প্রে করতে পারেন। এবং এই দুর্দান্ত দরকারী গাছটি ছিল বাড়ির বারান্দার এক কোণে। এটি ঘরের মশার সংখ্যা হ্রাস করবে।