Two ‘controversial’ web series have been removed / দুটি ‘বিতর্কিত’ ওয়েব সিরিজ সরানো হয়েছে

Spread the love

Wahid Tariq’s ‘Boomerang’, Sumon Anwar’s ‘Tiger of Sadarghat’ and Shihab Shaheen’s ‘August 14’ were released last Eid from video streaming site ‘Binj’. Soon after its release, allegations of “obscenity” surfaced against the three web series.

This time in the face of controversy, ‘Boomerang’ and ‘Tiger of Sadarghat’ have been removed from the Bing app. The production company Red.Digital Limited has confirmed that the ‘controversial’ scene has been removed from the ‘August 14’ web series.

Nur-Tazarian Khan, the company’s head of marketing, said that in the meantime, three of their series had spread on YouTube due to piracy from the app. In the last few days they have tried to find them and stop. He said that they have also been blocked from YouTube.

ওয়াহিদ তারিকের ‘বুমেরাং’, সুমন আনোয়ারের ‘সদরঘাটের বাঘ’ এবং শিহাব শাহিনের ১৪ ই আগস্ট ভিডিও স্ট্রিমিং সাইট ‘বিনজ’ থেকে মুক্তি পেয়েছে গত ঈদে । প্রকাশের পরপরই তিনটি ওয়েব সিরিজের বিরুদ্ধে “অশ্লীলতা” অভিযোগ উঠেছিল।

এবার বিতর্কের মুখে ‘বুমেং’ এবং ‘সদরঘাটের বাঘ’ বিং অ্যাপ থেকে সরিয়ে দেওয়া হয়েছে। প্রযোজনা সংস্থা রেড.ডিজিটাল লিমিটেড নিশ্চিত করেছে যে ‘বিতর্কিত’ দৃশ্যটি ‘১৪  আগস্ট’ ওয়েব সিরিজ থেকে সরানো হয়েছে।

সংস্থার বিপণনের প্রধান নূর-তাজরিয়ান খান বলেছেন যে এরই মধ্যে অ্যাপ থেকে পাইরেসির কারণে তাদের সিরিজের তিনটি ইউটিউবে ছড়িয়ে পড়েছিল। গত কয়েক দিনে তারা তাদের খুঁজে বের করার চেষ্টা করেছে এবং থামছে। তিনি বলেছিলেন যে এগুলি ইউটিউব থেকেও অবরুদ্ধ করা হয়েছে।